LAPISLAZZULI
Lapis lazuli is one of the precious stones are regarded as the longest in history. The history of this gem dates back to the fifth millennium BC, was widely used in the manufacture of jewelry found in the tombs of pharaohs in Egypt. It is the intense blue predominantly (but there are also samples of the closest color to blue, depending on the amount of calcite), and from this derives its name, made from the Latin lapis (stone), lazuli, genitive of medieval Latin lazulum which means "blue." Lapis lazuli is a rock and not a mineral because it is composed of several minerals (mainly lazurite, pyrite and calcite). The Lapis Lazuli is found in deposits especially in Afghanistan (Mine Sar-e-Sang, in Badakhshan, mentioned by Marco Polo), China and Chile is also present in some effusions of volcanoes Campania and Lazio. With the lapis lazuli was created through the grinding and other processes, the finest medieval frescoes of the blue, the hue intense and extremely durable. The price of this raw material was comparable to that of gold, if you think that the only known mines were in Afghanistan. The richness of the material also had a meaning devotional religious art portray the deity with precious materials was kind of offer that was made against them. Lapis lazuli has also been, and still is, used in jewelry and in the notch and sculpture. Famous are the cups and vases lapis lazuli which belonged to the Medici family, the ruling family in Florence in XIV - XVI century. The color and pyrite inclusions, which give an idea of the starry sky, into the human imagination have made a lapis lazuli stone poetic and tied to the sky.
LAPISLAZZULI
Il lapislazzuli è una delle pietre preziose considerate tali da più tempo nella storia. La storia di questa gemma risale al V millennio a.C., fu molto usata per la fabbricazione dei gioielli trovati nelle tombe faraoniche in Egitto. È di colore azzurro intenso prevalentemente (ma ne esistono anche campioni di colore più vicino al celeste, a seconda della quantità di calcite), e da questo deriva il suo nome, composto dal latino lapis (pietra) e lazuli, genitivo del latino medioevale lazulum che significa appunto "azzurro". Il lapislazzuli è una roccia e non un minerale perché è composto da diversi minerali (prevalentemente lazurite, pirite e calcite). Il Lapislazzuli si trova in giacimenti soprattutto in Afghanistan (Miniera di Sar-e-Sang, in Badakhshan, citata anche da Marco Polo), Cina e Cile. È presente anche in alcune effusioni dei vulcani campani e laziali. Con il lapislazzuli si creava attraverso la macinazione e altri procedimenti, il più pregiato blu degli affreschi medievali, dalla tonalità intensa ed estremamente resistente nel tempo. Il costo di questa materia prima era paragonabile a quello dell'oro, se si pensa che le uniche miniere conosciute erano in Afghanistan. La ricchezza del materiale aveva anche un significato devozionale: nell'arte sacra ritrarre la divinità con materiali preziosi era una sorta di offerta che si faceva nei loro confronti. Il lapislazzuli è anche stato, e tuttora è, usato in gioielleria e nell'intaglio e nella scultura. Famose sono le coppe e i vasi in lapislazzuli che appartennero ai Medici, famiglia regnante a Firenze nel XIV - XVI secolo. Il colore e le inclusioni di pirite, che danno l'idea del cielo stellato, hanno reso nell'immaginario umano il lapislazzuli una pietra poetica e legata al cielo.
Il lapislazzuli è prezioso ma lo sono anche i gioielli Morbideidee.com click: http://www.morbideidee.com/gioielli-bigiotteria-c-56.html
Nessun commento:
Posta un commento